|
Post by Rektor Malwin Hammelton on Jun 17, 2009 22:01:17 GMT 2
Der har været klager omkring jeg har sat reglerne omkring undervisningen. Derfor vil jeg åbne muligheden for alle her til at komme med deres kommentarer og stille nogle eventuelle alternativer. Fyr løs. Alle har en stemme og ret til at bruge den!
Rektor Malwin Hammelton
|
|
|
Post by Fanny Stradivarien on Jun 17, 2009 22:07:38 GMT 2
Jeg har nogle spørgsmål, inden jeg danner mig en mening om systemet. Hvor opretter jeg en tråd, hvor eleverne kan skrive sig op (opskrivningsliste) ? Og hvor længe kører en time? skal jeg fastsætte en dag, hvor vi spiller timen, og så når dagen ude i den virkelige verden er gået er timen slut? Bare det. så giver jeg min mening til kende bagefter.
|
|
|
Post by Rektor Malwin Hammelton on Jun 17, 2009 22:10:28 GMT 2
Jeg opretter et sub-board til dig under faget hvor du kan placerer dine lister. Jeg gør dog ikke noget før brugerne er tilfredse med resultatet og udfaldet af denne debat En time antager jeg skulle kører præcis som andre tråde, mange af trådene går over et par dage. Det er altid svært at præcisere fordi alle ikke kan være online samme dag. Jeg tror ikke, at en fast dato vil fungerer
|
|
|
Post by Fanny Stradivarien on Jun 17, 2009 22:24:43 GMT 2
Så sætter jeg min mening til kende. Jeg synes at det er rart at der bliver oprettet en opskrivningsliste - specielt når man som jeg underviser i et valgfag, som det måske ikke nødvendigvis er alle der har faget. Så er det rart nogenlunde at vide hvor mange der kommer til ens time. Jeg tror også at det bliver rart som elev at kunne sige at hvis man ikke har tid, så melder man sig bare ikke til den pågældende time den ene uge måske, men kommer til den anden. Med kollegiepoint lyder det også meget godt, men tror jeg bliver nødt til lige at prøve den i praksis, før jeg kan sige om det virker. En fraværsliste lyder nu også meget godt, så man kan holde øje af hvem der ikke kommer. Dog tænker jeg også at selvom man plejer at komme, skal man have lov til måske at misse en enkelt gang ved bare ikke at melde sig til på listen. Alle kan jo have travlt. Så jeg synes det lyder ganske fint, så jeg håber på at den også bliver god i praksis
|
|
|
Post by Loranie Vandalue on Jun 17, 2009 22:31:53 GMT 2
Jeg frygter at det vil komme til at give problemer i ferierne, ikke mindst sommerferie hvor jeg ved jeg hvert år er væk i cirka 4 uger, men jeg ved også at jeg som elev gerne vil tilmelde mig flere af fagene, hvilket gør det lidt svært hvis at timerne så ligger der og jeg ville få fraværd for det.
|
|
|
Post by Rektor Malwin Hammelton on Jun 17, 2009 22:40:47 GMT 2
Jeg forstår udemærket din bekymring. Men det passede godt med dit eksempel. Jeg har lige lavet en "fraværs" kategori, så når brugere er fraværende kan de skrive det der. Man vil selvfølgelig ikke få fravær for klasser når man er ude og leve livet. Så, så længe der bliver gjort opmærksom på man er væk er det helt tilladeligt og det er noget jeg nok skal holde øje med. Hvad syntes du om det Loranie? Ville det løse din bekymring?
|
|
|
Post by Loranie Vandalue on Jun 17, 2009 22:56:26 GMT 2
Ja det ville det helt sikkert ^^ o.O kommer til at bruge den hver sommerferie xD (er nemlig af sted hvert år så det ville betyde meget i den sidste ende xD)
|
|
|
Post by thane on Jun 18, 2009 7:50:31 GMT 2
Jeg synes at opskrivningslisten er smart, også med at man kan give elever fravær, hvis de ikke kommer. Tænker lidt, at det vil virke bedst, hvis de elever som ikke kommer, selv vælger det, hvis man forstår. Altså den der styrer eleven vælger at han eller hun skal være fraværende den dag. På den måde er der ingen der tilfældigvis bliver fraværende, fordi de ikke kan komme på boardet af en eller anden grund.
Et andet forslag der før er prøvet med succes, er at snakke sammen lærere og rektor, og få udarbejdet et personligt skoleskema til hvert af eleverne, så de der kan se, hvornår der er time i hvad. Ser lidt dobbeltundervisning som en mulighed, både med dobbelttimer og med to kollegier ad gangen, ligesom i HP-bøgerne. Formålet med skoleskemaerne er ikke at give ekstra arbejde til lærere og rektor, men at få eleverne til at leve sig mere ind i spillet, og måske få en rigtig dagligdag til at fungere på skolen. Tror også det vil fungere godt, hvis der blev opsat desiderede datoer og ugedage på trådene, så alle bedre kan følge med.
|
|